Review Richtlijnen & Redactiebeleid

Het belang van delen van ervaringen

Tevreden.nl en Heembouw willen dat klanten die op deze site en op internet zoeken, de informatie krijgen die ze nodig hebben om zo de juiste keuzes te maken. Uw hulp is daarbij belangrijk en we hopen dat u uw ervaringen en meningen (zowel positief als negatief) met anderen wilt delen door reviews te schrijven over Heembouw. Om die reden, is de eerste vraag in iedere vragenlijst een reviewvraag.

TIPS VOOR HET SCHRIJVEN VAN GOEDE REVIEWS

Goede reviews zijn er in alle vormen en maten. Hier zijn enkele tips waarmee u aan de slag kunt:

1 WEES INFORMATIEF EN INZICHTELIJK

Zorg dat uw review relevant en specifiek is en dat u erin beschrijft wat u hebt ervaren. Vertel daarbij waarom u dit wel of niet goed vond. Geef aan wat deze ervaring speciaal maakt.

2 WEES OPRECHT

Mensen lezen reviews om meer informatie te krijgen over echte ervaringen van echte mensen, dus wees oprecht. Beperk uw reviews tot uw eigen, directe ervaringen. Probeer uw ervaring zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven, inclusief positieve en negatieve aspecten.

3 TOON RESPECT

We verwachten niet dat elke interactie perfect is. Soms zult u negatieve feedback willen delen. Mocht u gefrustreerd zijn, probeer uw kritiek dan opbouwend te verwoorden. De organisatie kan dan de feedback gebruiken om te verbeteren.

4 SCHRIJF EEN STIJLVOLLE REVIEW

Mensen besteden meer aandacht aan wat u zegt wanneer u aandacht aan uw review besteedt. Houd het leesbaar. Vermijd het gebruik van veel hoofdletters en interpunctietekens. Correct taalgebruik: controleer uw spelling en gebruik geen scheldwoorden.

ZIJN ER REVIEWS DIE NIET WORDEN GEPLAATST?

We plaatsen reviews die relevant, nuttig en betrouwbaar zijn. De redactie van Tevreden.nl zal bepaalde reviews blokkeren wanneer deze een van de volgende punten bevatten:

1 ONGEPASTE OF ONWETTIGE INHOUD

We willen een verzorgde gebruikerservaring bieden aan alle gebruikers. We kunnen reviews blokkeren die onwettige inhoud of een link naar dergelijke inhoud bevatten, of inhoud die het beleid van Tevreden.nl schendt. We kunnen ook reviews blokkeren die plagiaat bevatten of zijn gekopieerd van andere sites.

2 NIET-RELEVANTE REVIEWS

Een review moet uw persoonlijke ervaring met de organisatie beschrijven. Plaats geen reviews op basis van de ervaringen van anderen, of die niet gaan over de organisatie. U mag reviews niet gebruiken voor persoonlijke aanvallen, tirades of hetzes. Gebruik reviews ook niet om onjuiste informatie over de organisatie te melden.

3 BELANGENVERSTRENGELING

Reviews zijn alleen waardevol wanneer ze eerlijk en onpartijdig zijn. Zelfs wanneer een review goed bedoeld is, kan belangenverstrengeling leiden tot verminderde betrouwbaarheid van een review. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om geld of goederen aan te bieden of te accepteren voor het schrijven van positieve reviews of negatieve reviews over een concurrent. Plaats ook geen reviews namens anderen en wees eerlijk over uw identiteit of band met de organisatie.

4 HERLEIDBARE GEGEVENS

Reviews die persoonlijke informatie bevatten zoals namen, e-mailadressen en telefoonnummers zullen wij niet publiceren. Ook beschrijvingen die te herleiden zijn naar een persoon, zoals de CEO, de blonde receptioniste, etc., zullen niet geplaatst worden. Tevreden.nl markeert alle reviews die niet aan bovenstaande criteria voldoen en zal deze niet plaatsen.

KAN EEN ORGANISATIE EEN REVIEW VERWIJDEREN?

Een organisatie kan een review als ongepast melden bij Tevreden.nl. Vervolgens zullen wij controleren of de review bovenstaande richtlijnen schendt. Alleen wanneer dit het geval is, zal de review geblokkeerd worden. Het oordeel dat de respondent velt in de review is op zichzelf geen reden om deze niet te plaatsen.

Zowel de organisatie als Tevreden.nl willen reviews inzetten als transparante manier om klanten hun positieve en negatieve meningen te laten delen. Tevreden.nl bemiddelt niet in geschillen en laat de review online staan.

Indien een organisatie een negatieve review ontvangt, zal Tevreden.nl deze organisatie juist aanmoedigen in overleg met de klant te treden. We weten dat een negatieve review frustrerend kan zijn, maar de organisatie wordt hierdoor niet ontmoedigd. Juist het in overleg treden met de klant om samen een oplossing te zoeken maakt dat een negatieve ervaring vaak in een positieve kan worden omgebogen. En dat is precies waarvoor deze is ontwikkeld: klanttevredenheidsonderzoek én klanttevredenheidsservice!